Træningstips til kvinder, der har fået foretaget en brystforøgelse

Træning

Det er vigtigt for kvinder, der har fået foretaget en brystforøgelse, at de husker at træne deres øvre kropsmuskler. Dette skyldes, at det hjælper med at styrke de omkringliggende muskler og væv. Her er et par træningstips til disse kvinder:
1. Brug en vægtstang til øvelser som dips og pull-ups for at styrke skuldrene, ryggen og overarme.
2. Tilføj planken og squats til din daglige rutine for at styrke mavemuskler, lår og core.
3. Lav yoga eller pilates for alsidig styrketræning af hele kroppen samt fleksibilitetstræning af leddene.

Er det sikkert at lave styrketræning efter en brystforøgelse?

Det er helt normalt at føle sig lidt øm efter en brystforøgelse med f.eks. implantater fra Motiva, og det er vigtigt, at man lytter til sin krop. Det anbefales derfor, at man venter med styrketræningen i mindst 6 uger efter operationen. Dette giver kroppen tid til at hele ordentligt og sikrer samtidig, at man ikke overbelaster musklerne for hurtigt.

Det er en god ide at starte med let træning som en gåtur, da det er vigtigt, at du husker på ikke at presse dig selv for meget. Hvis du føler smerte eller ubehag under træningen, skal du stoppe med det samme.

Hvad skal man gøre for at opretholde en god kropsholdning efter en brystforøgelse?

En god kropsholdning kan sikres ved, at man har den rigtige støtte til sin nye barm. Det anbefales derfor, at man investerer i en god sports-bh med støttende skåle og brede stropper. Endelig kan yoga hjælpe dig med at strække dine muskler, som ofte bliver spændte efter operationen.

Yoga-øvelser som cobra pose, bridge pose og cat/cow pose kan hjælpe dig med at strække de områder af kroppen, som oftest bliver påvirket af en brystforøgelse.

Kan man træne alle sine muskelgrupper, selvom man har fået en brystforøgelse?

Det er helt normalt at have bekymringer omkring ens træning efter en brystforøgelse. Det er dog vigtigt at huske på, at det ikke skal være en forhindring for din træning. Det anbefales dog, at du starter med lette øvelser og gradvist øger intensiteten, så du kan få mest muligt ud af din træning.

Det er især vigtigt at fokusere på de muskelgrupper, som har været involveret i operationen, herunder brystmusklerne, skuldrene og ryggen. Men efter 6 uger.

Kvinder, der har fået foretaget en brystforøgelse, bør sørge for at passe på sig selv. Det vigtigste er at tage den med ro i 6 uger og derefter starte langsomt op med lette øvelser.

«
»

Skriv et svar